Confused about myself!

Innan kl tio idag lördag så har jag gjort det här:

* vaknade redan kl 06.00 läste tidningen, slumra till igen en stund fram till kl 08.30

* går ner till tvättstugan (notis: har ej bokat tid idag) och tvättar Mia´s bäddar,dynor och filtar.

* går sedan ut på en promenad med Mia

* kommer in igen och viker tvätt (annars brukar den nytvättadepåsen stå i en vecka och man plockar ur den istället för att vika och lägga in i respk.skåp)

* plockar runt och fixar i lägenheten, diskar upp det som finns i diskhon (fast jag har en liten bänkdiskmaskin)

* putsar av de nytvättade fönstren där Mia´s nos har varit och gjort kladd (har får minsann inte finnas något klet svischar förbi i min hjärna) Herregud myself... skaka av dig detta snabbt nu tänker jag oxå snabbt.

* fixar till knäckebrödet så det ligger fint i min fina brödbox jag fick i julklapp så att man slipper och ha hela paketet framme och smulor överallt.

* börjar baka scones (alltså nått är fel!!!). Som jag sedan äter med min favorit marmelad och jag lägger på ett litet blad av basilika på varje scoones. (har väl för fan aldrig hänt att jag dekorera någon macka med något grönt!!!)

* till det här gör jag en nyttig smoothie och sätter mig i soffan och slår på tv4´s morgontv med Lasse Bengstsson och nu sitter jag här och undrar vad jag skall göra härnäst och varför inte Mr T inte redan har kommit hit.
(kanske hallå malin ska du bara vila och ta det lugnt en stund och Mr T behöver ha sovmorgon idag efter en hård arbvecka.) 

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Alltså något är allvarligt fel på mig, något stämmer inte!!!

I can tell you..... I´m very very confused about  my self!!

Detta har aldrig hänt förut och snacka om att det verkligen är PV varning på mig, notera jag skrev inte TV (tantvarning) utan jag tog det ett steg ännu längre PV=PensionärVarning för det är så det känns.

Nu slutar jag skriva så får vi se vad resten av dagen har i sitt sköte för Miss Pensionär

Tjingeling

M


Lite bilder här från morgonen:


Färsk frukt till min smoothie


Den fina brödlåda


Mia sitter och spejar i sitt fönster i köket medans jag fixar o donar


Min goda frukost, notera här att det lilla gröna bladet. :)
Givetvis valde jag oxå ett gult sugrör för att piffa till det.


Min favvo marmelad/sylt
 (utan tillsatt socker, kanon!)
Smak: Hallon och granatäpple
(finns många goa smaker men denna och fyra frukter är bäst enl mig)
Märke: ST. Dalfour/France


Kommentarer
Postat av: kikki M

HAHAHAHAHA riktigt PV;-)

jag sitter kvar vid datorn än i morgonrock & dricker kaffe medans jag funderar på vad som ska hända idag:D

Orka lol chilla;-)

Ingen PV här inte hahaha

sköt om dej vännen

pusssssss

K

2010-04-10 @ 10:56:52
Postat av: Ka

Ha ha din lilla pensionär hehe. Jo jag tvättade alla mina virkade dukar igår moahahaha. välkommen i gänget!Snygg brödburk btw! Yes samma märke på marmelad me like too..fast jag köpte fikon :)

Stor kram!

2010-04-10 @ 16:56:07
URL: http://www.hanky.se/excessive
Postat av: hanna

Vad är din ursäkt...ja e på smällen och kan skylla mina sysslor på monstret i magen och diverse hormoner...Blir rädd faktiskt...är det någon form av kris det här eller ?

2010-04-10 @ 21:02:19
Postat av: Jessica

Tack för din kommentar, så skönt när någon förstår en. Blir så jävla frustrerad när han är sån.. och hur mycket jag än försöker informera honom om detta, så sker ingen ändring eller förbättring.



Känns lite.. hopplöst nästan. Äh, jag vet inte. Han får försöka bli bättre och jag får försöka acceptera att det är så han är.



Hade bra!

/Jessica

2010-04-11 @ 20:56:36
URL: http://silverstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback