Har en ny idol!

Läste förra veckan i Metro en grej som jag totalt har glömt bort att blogga om men här kommer det

Min nya idol/hjälte är fan i mig Lars Ohly.
Varför?
Jo...han har tackat nej till att delta på det där jävla bröllop som hela Sverige verkar hysteriska om...tänker inte ens skriva vilket bröllop ni fattar säkert vilket jag menar.
Är absolut ingen rojlatist eller va sjutton de nu heter. Är mera för att vi skall avskaffa monarkin.
Varför skall jag som skattebetalare eller någon av er andra vara med att bidra till detta jävla spektakel, why?

Har de inte nog med pengar så det kan för i helvete betala detta själva?
Hur kan de motivera detta?
Hur kan de motivera dessa enorma summor till något bra när det finns äldre som behöver mera pengar, eller att lägga mera pengar på äldrevården, våra skolor som behöver rustas upp, fattiga barnfamiljer, det finns ju så mycket annat att lägga pengar på tycker jag.

Se artikeln med Lars Ohly HÄR


Kommentarer
Postat av: Madde

Rojalist eller ej. Beräkningar visar på att turismen och allt vad det innebär kommer ge Sverige två gånger så mycket mer intäkter än vad det kostar för skattebetalarna..



Hoppas allt är bra med dig annars =)

2010-04-20 @ 21:14:51
Postat av: mallan

Hej på dig f.d grannen! Kul att du tittar in men jag håller inte riktigt med i det argumentet att det kommer innebära en massa intäkter för det tror jag först på kanske när jag ser sifforna. Det skall alltid låta så bra.

Hoppas allt är bre med dig oxå och dina!

2010-04-20 @ 21:50:34
URL: http://malladelicious.blogg.se/
Postat av: Madde

Varenda hotellrum i Sthlm är bokat, och i kringkommunerna. Det kommer innebära ökade intäkter för såväl hotellrörelse, som restauranger, som klädbutiker, som caféer, som taxibolag, som hyrbilsföretag, som städföretag, som textilföretag mm mm.

Det kommer att sätta och har satt otroligt många i arbete sedan de meddelade att bröllopet blir av. Det säger sig själv att det blir mycket intäkter. =). Där var vi olika hörru =)



Har du för övrigt sett om min cykel står kvar? Den lila med punka på bakdäcket. Jag ska nog ta och hämta den kanske..



kram

2010-04-21 @ 11:40:10
Postat av: mallan

Madde -> ja i det här är vi olika. :) Så kan de va. Jag ändrar inte mig i min åsikt och säkert inte du heller o det är jag inte heller ute efter. Man får ha olika tycke och smak. Din cykel står kvar här. :)

2010-04-21 @ 19:02:38
URL: http://malladelicious.blogg.se/
Postat av: Madde

Absolut får man ha det! Eller ska vi starta bloggkrig!? Hihi, tror inte det va!



Vilken tur..måste väl ta mig i kragen någon dag och hämta den.

2010-04-21 @ 22:33:09
Postat av: mallan

:)Näää ja har ingen lust att starta något bloggkrig. :))



Ja du får ta dig i kragen att komma och hämta den ngn dag fast jag håller ett öga på den så den kan ju stå ett tag till. :)

2010-04-22 @ 21:19:43
URL: http://malladelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback