Varför firar en agnostiker påsk?





Varför firar jag som inte är kristen påsk för?

Påsken är ju enbart en kristen högtid och det är långt ifrån vad jag är.
Så jag ställer mig verkligen fråga varför jag som är agnostiker firar påsk?
Men det är väl så att jag har ju i alla år bara fört mitt arv vidare så som jag är uppfostrad osv, alltså inte på ett kristet sätt eller att vi gick i kyrkan eller så utan att man hade påskmiddag och käkade rester dagen efteråt m.m.

 Min käre far tar dock påsken lite mera högtidligt än vad jag gör, han målar alltid så fina ägg åt mig och mina nära o kära. Han skriver Frohe Ostern på varje ägg och våra namn. De är verkligen fina de där äggen.

Jag har ju sedan som mor fört arvet vidare varje år när påsken infaller och firat med min son, men på senare år så har han ju blivit större och är idag snart 20 år med egen flickvän så det ju inte riktigt blivit samma sak det här med påsken så som det var när han var liten.

Igår på påskafton var vi allfall hos påskharen T ´s familj uppe i S.täje och käkade god påskmiddag och en jätte smarrig påsk chokladtårta. Fick tyvärr inte något schysst bild på påsktårtan eller något annat. 
Det var iallafall en mycket trevlig afton. 

Jag har iallfall en alldeles egen påskhare här hos mig, fast igentligen är han en groda.
Fråga inte mig mera om detta varför han är en groda igentligen...ni vill inte veta...belive me!! :))))

Han håller just nu på att göra en jätte god köttfärssås som jag fullständigt avgudar.
Påskharen gör en sådan svin god köttfärssås, jag lovar!!
Den godaste pastan i la stadá.
Idag fick jag knappt sitta i köket då han tillaga den för han är rädd för att jag skall se hur han gör och att jag skall sno receptet. Skulle jag?!

*

Glad Påsk till er alla i efterskott!!
(varför säger vi så till varandra igentligen? Glad påsk! Kan någon oxå förklara detta?)



Kommentarer
Postat av: Jessica

sv: Ja men visst blir man förbannad??

Vill också öppna ett djurhem.. frågan är bara vart börjar man?..

2010-04-05 @ 13:43:37
URL: http://silverstedt.blogg.se/
Postat av: kikki Malmström

hihihihi klart du skulle sno recepet:-))

Så var det de där med grodan????? ;-)

p & K

Kikki

2010-04-07 @ 17:00:25
Postat av: mallan

Jessica -> jo du man blir så förbannad så ja skulle kunna slå ihjäl fan skapen som behandlar både djur o barn på hemska sätt. Man får nog börja söka eget bidrag typ och därefter annonsera efter sponsorer, sedan får man nog köra på max 2 anställda från början.Det finns ju några sånna hem redan uppe i sthlm trakten men jag tror def att behovet är mkt större.



Kikki-> Grodan grejjen e en hemlighet :))

Kram på dig vännen.

2010-04-07 @ 22:27:11
URL: http://malladelicious.blogg.se/
Postat av: Ka

Klart man ska fira påsk bara för atyt man kan få god mat o godis :)

Kramar

2010-04-17 @ 15:28:38
URL: http://www.hanky.se/excessive

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback