PISSHUMÖR & PISSONT!

Är på ett jäkla pisshumör för det finns saker och ting som går käpprätt åt helvete kan man säga och dessutom så har jag pissont i min axel och arm.




Det strålar ut smärta hela tiden ända ned till handleden. Håller på att bli tokig av smärtan hela tiden och jag kan inte fan ens hålla i en diskborste.
Ringde till vcentralen idag vid halv 9, matade in mitt tlfnr så som de säger man ska. De ringer upp 8.49 och meddelar att till någon läkare kan jag ej få komma idag, WFT LIKSOM!!!!!
Hur i hela fanshelvetesjävel kan jourtiderna redan vara slut frågar jag eller snarare skriker ut (för min smärta är så hög så mitt tålamod är nere på totalt 0)

Dock fick jag en tid till sjukgymnasten kl halv tolv så dit gick jag sur som ättika. Det var en mkt sympatisk sjukymnasten och hon konstaterade att något var fel och hon försökte göra olika rörelser med mig med armen/axeln osv. Hon sa att hon trodde det var någon nerv i armen som ligger i kläm och tog fram en liten apparat med elektroder. Hon frågade om jag fått elbehandling tidigare men nej nej sa ja det har jag inte. Hon fick iallfall ge mig den där elbehandling.
Det var en liten apparat som kopplades till elektroder som satt på fyra olika ställen på min arm/axel och det höll på i 15 min. (Behandlingen heter något speciellt men jag kommer tyvärr inte ihåg detta nu)
Direkt efteråt så kändes det inget men sedan efter en stund så kändes det bättre men på em var smärtan återigen tillbaka. Hon rekomenderade att vila axel/armen och inte anstränga mig alls, inte ens sitta vid datorn och OM jag nu var tvungen att använda min laptop så skulle jag typ leka att höger arm var borta på mig och bara använda vänster.
Ja jävlar vad lätt det är att skriva med en hand/fingrar...tar ju evighetersnas helvete kan ja tala om.
Den där lilla apparaten är nu beställd och jag får låna den i upp till 1 år, hoppas det kommer bli bättre. Får den om en vecka och gud vad jag längtar.
Tyckte faktiskt att om det hjälper på sikt så är det bättre än att spola ned en massa mediciner i strupen för smärtan.
Bättre med alterntiva metoder om det nu hjälper, den som lever får väl se.

Smärtan gör mig tokig just nu och humöret är inte på topp!

Imorgon är det valborg, ja haaaa ja. Så valborg skall firas imorgon? Det blir en fredag med grillat, sangaria och mysmys med Mr T. Förhoppningsvis så kan vi sjösätta Mr T´s båt på lördag så det blir skärgården.
Det vore ju toppen för mitt humör iallfall och JAaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jag gnäller för en arm och en axel som gör svin ont! 

Trevlig valborg och flaggan i topp!

//
Yours,
M




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback