Music, nostalgi & konstateranden!

Något som är en del av min personlighet/liv är MUSIKEN, musiken har alltid sedan barnsben varit en stor del av mitt liv på ett eller annat sätt. Den har gett mig en enorm trygghet.
Något jag har kunnat landat och drömt mig bort i.

Jag började i tidig ålder tack vare min käre far att lyssna på både det ena och det andra som han spelade för mig på vinylplattor. Det har varit allt från Nina Hagen, Simon & G, Alice Cooper, Bach, The Clash, Rod Stewart, ELO, The Beatles, The Police, Bethoven, Black Sabbath, Deep purple, Pink Floyd, Mike Oldfield, Pugh Rogerfeldt och många många fler.

Allt började för mig 1976 och med ABBA, 5-6 år gammal, ja hade min första vinyl spelare som jag oxå använde att drejja på.
Ja ni läste rätt jag både lyssnade på vinylplattor och använde mig utav modell lera att dreja med på denna spelare.:)
Kreativiteten började i tidig ålder :)


Mitt första musikradioprogram som jag började lyssna på och spela in ifrån var Poporama som startades av Kaj Kindvall, som sedan följdes av radioprogrammet Tracks som startade på P3 1984 ja då satt jag som klistrad framför radion varenda lördag och spelade in alla låtar.
Jag satt sedan i efterhand med mina dubbla bandspelare och redigerade/klippte ihop olika låtar. Jag var en liten mini Dj. :)
Gud vad många kassett band det blev.
Jag älskade mina kassettbands spelare/vinylspelare och tänk sen då när bergssprängaren kom... wow :)

  

Och den dagen pappa kom hem med den här till mig var jag enormt lycklig. Vilken lyx det var att få gå omkring och lyssna på kassettbanden/musiken i en sån här, det kändes stort kommer jag ihåg:




Och tänk när programmet Videobeat med Kaj Kindvall började visas på tv:n 1983 då jäklar var jag lycklig och jag missade inte ett enda avsnitt, inte heller då programmet Bagen kom 1984, Cia Berg var program ledare. 
Oj vad jag satt klistrad framför burken, och när MTV började visas här i Sverige 1987 ja då var lyckan total kan jag tala om. :)

Av min far har jag fått en mycket mycket varierande musiksmak och tack och lov för de!

Jag älskar att få gå på konserter/festivaler,  det är något speciellt och hela kroppen fylls av endorfiner och jag känner mig helt hög varenda gång. :)

Jag har gått på en del konserter genom åren och tex för ett år sedan fick jag se min älskade Madonna på Ullevi.
Det var en enorm upplevelse för mig då jag har avgudat denna kvinna sedan hon slog igenom med Like a Virgin.
Tänk så många ggr jag har klätt ut mig som Madonna i tonåren.Herregud vad man såg ut! :)


(så här snygg som Madonna var man inte :) )


I år har jag dock inte lyckats tagit mig iväg på några av de konserter/festivaler jag verkligen hade velat uppleva. Hade jag bara haft pengarna hade det ju inte varit några problem. Så ja ska nu göra en liten minihyllning/collage till mig själv och till er på de jag har missat och riktigt riktigt sörjt.

PINK-Funhouse Summer Carnival Tour 2010



att fått ha följa med Rosa Bussarna på Roskildefestivalen



Sonisphere Festivalen



AC/DC - Black Ice Tour


Kiss



Peace and Love festivalen


Och sist men inte minst min käre Salem Al Fakir, han spelar ikväll vid Dalhalla. Hade varit grymt kul att få följa med familjen B upp.
De har dock lovat att njuta åt mig med plus ta lite bilder. Synd man ska behöva missa den här upplevelsen.







Och de här skulle jag vilja uppleva resten av året:

Sting i Sthlm/Sept



Ozzy O i Sthlm/Sept



Lady Gaga i Malmö/Nov




 U2 i Paris den 18/9-10



 ROBYN





Plus den här föreställningen:



och gärna den här med




LOVE
M som i Music lover


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback