En sann hjälte!

fortsätter på mitt tidigare blogg inlägg ang det här med att ingripa när något händer i vår vardag m.m

Det här är en sann hjälte i vår vardag....
Tänk om alla kunde vara så här modiga. Då skulle världen se annorlunda ut !!!


Utdrag från aftonbladet: "En hjälte När en pappa började slå sin son i en fullsatt tunnelbanevagn gick Maria Lundin emellan. ”Jag har nog aldrig varit så förbannad på någon människa i hela mitt liv”,  och – Jag tycker det är självklart att man hjälper till, säger en förvånad Maria."


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6508931.ab

Tycker det är så otroligt bra att vi varje år har Svenska hjältar galan där personer som ingripit lyfts fram, hoppas av hela mitt hjärta att flera tar efter och när dessa vardags hjältar visas i tv att flera får civilkurget att allt detta så vi får ett starkar band mot varandra och att man ställer upp för varandra oavsett vad som händer.
Det är också otroligt bra att tidningarna gör reportage om dessa personer.

När man läser om sådana här personer så får man tillbaka tron på männsikan, för en stund iallfall.

Hittade oxå den här artikeln, civilkurage går att öva upp. BRA!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6511118.ab

//
M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback