Here we go again....

Japp, here we go again... *STOR SUCK*

För ett tag sedan så köpte jag av min mr T en laptop som tillhörde hans son. 1 år gammal laptop med tillhörande nätadapter (orginal), jag har sååååå länge velat ha en laptop och äntligen kunde jag köpa mig en.
Dock begagnad men ändå!
Var så trött och sitta på rumpen vid min tjockdator och dessutom behöva slåss med sonen om varje gång man behövde den. Nu kunde jag äntligen lilla ner i soffan, ligga ner i sänge och ta med mig den överallt. Kärleken var totalt...ja ja kalla mig matrealistisk ni. :)
Men men .. lyckan höll i sig bara för ett kortis... helt plötsligt började datorn knööööla och nätadapterna orginalet pajade av någon anledning.

Fick åka upp till Södertälje där den var köpt på Siba för att diskutera problemet på plats (garantin hade ju gått ut men Siba är schyssta).
Att köpa en orginal adapter skulle kosta mig hela 800 jävla kr, så aldrig i livet. Fick snällt köpa mig en för 499 kr men fick den för 399,- för att vi fick stå och vänta på hjälp så länge. Det var ju jätte snällt iallfall.

Frid och jävla fröjd...nu kunde jag äntligen ladda upp laptopen igen och jag tog med laptopen hem för det var inte säkert det skulle gå att fixa ljudet som ett hårdvaru fel och då pratar vi big money för att laga, så jag tog med den hem igen med förhoppningarna om att laga den privat. SÅåååå till igår kväll..... helt jävla plötsligt slutar nätadapterna att fungera IGEN!!!!! 
Hur är det möjligt att 2 st slutar att fungera??????!!!!

Så här sitter jag med tjockdatorn framför mig i mitt lilla hörn i hallen, på röven och på en obekväm jävla trästol!!!  Vilka problem ja har va?! :)
Nåväl... allt går att lösa men oj så snabbt man vänjer sig vid bekvämligheter.

Dessutom har det varit en skit dag i övrigt...hela kroppen värker och jag har inte sovit ordentligt på flera nätter så jag är som en levande zooombie idag. Tvättstugan irriterar mig pga folk som helt sonika skiter i att städa efter sig så nu håller jag på med ett arg brev som jag hoppas skall bita på dom jävlarna som inte städar plus att jag skriver ett brev i ren protest till hyresvärden. Irriterar mig på allt jävla äckligt hundbajs som folk struntar i att ta upp efter sig och på hundägare som har sina hundar lösa i innerstaden. Koppla för fan!!
Ja det är en spännande dag det här....

FUCK DÁ SHIT!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0