Medmännskligheten vart är den på väg?!

OBS!!!
Innan du som läser det här vill jag klargöra en sak.... jag har starka åsikter och känslor om saker och ting och tycker det är vikigt att göra mig hörd.
Så detta inlägg är INTE riktad till någon specefik person!!!!
Utan alltså något som jag tycker är jätte viktigt att ta upp helt enkelt och kort och gott.


Hur i hela hela hela friden tänker man när man står och bevittnar en sådan här sak, alltså att man inte ingriper.
Att vara så omänsklig och frånvarande är skrämmande tycker jag.
Det är starka bilder och man blir så otroligt illa berörd men mest blir jag förbannad så jag håller på att koka över att det inte finns en liten gnutta jävla medmänsklighet och civilkurage i de personer som inte ingriper i detta läge.
Hur kan man låta en stackars människa ligga där på marken och ta emot stryk/sparkar på sparkar, hon ligger där helt jävla hjälplös.

Dessutom står det två st väktare bredvid och bara tittar sig förvirrat omkring och vänder den stackars flickan ryggen till upprepade ggr. Hade jag varit deras arbetsgivare hade jag omedelbart gett dom sparken för att varit så passiva.
Varför är det ingen som gör något?????

Är det inte en självklarhet att man ingriper i sådana här lägen?
Ska man låta en annan människa bli misshandlad på detta sätt?
Varför varför är människan så enormt egocentrisk för medmänniskan?
Det är för djävligt!

Som sagt det är obehagligt att titta på men ändå viktigt att titta på, på något sätt kanske jag kan göra en förändring på just "ditt" sätt hur "du" ser på det här... alltså till den som tvekar och känner att nää jag skulle aldrig våga ingripa eller göra något. Det kanske får just "dig" som tvekar att ändra åsikt. 
 Givetvis kan man inte tvinga någon att ingripa men jag kanske ändå kan få människan att ta sig en tankeställare.

 Tycker oxå man skall tänka på att det skulle kunna hända dig själv eller någon av dina nära. Du hade då själv varit fly förbannad över att det inte var någon som ingrep och gjorde något.

http://video.msn.com/?mkt=sv-se&vid=4d0413ac-7d3e-43b0-b46c-6c66434169e6&from=SVSE_WOWTV&tab=m1229508539077



Till dig stackars tjej som fick ligga där och få ta emot så mkt stryk och få men för resten av livet pga detta onödiga våld vill jag sända en:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0