jag....en riktig "sucker" för små prylar!


är barnsligt förtjust i små önödiga/nödvändiga roliga prylar. :)
En del av det jag hittar är ibland välidgt nödvändiga saker... ialflall för mig :) en del är mindre nödvändiga...men åhh så söta och ohhhh såååå braaaaa att ha :)

Nu shoppar jag inte överdrivet mycket längre så jag låter mitt öga vila över prylarna istället. Det är en jobbig grej det här att inte alltid kunna köpa allt vad man vill ha men man får ju fråga sig frågan är det här verkligen nödvändigt att köpa...detta har min käre och kloke far lärt mig. Det tog år för honom att lära mig detta men tillslut så kom det. Halleluja moment för min far kan jag tro.  Vi är här eller har iallfall varit eller njaeee..vi är fortfarande olika i detta med att köpa nya prylar osv.... FAST jag måste till mitt försvar säga att jag har lärt mig mera och mera och säga nej till mig själv och ta fram pappaargumentet i sådana här situationer. :)

Det är givetvis en tråkig fundering man skall göra innan sina inköp det skall gudarna veta att jag tyckt och mycket stånkande och stönande har det varit från mitt håll men fan så rätt det känns nu många ggr när jag står där men prylen i handen eller ena fingret på beställ knappen när man shoppar över nätet då jag varit nära och shoppa och verkligen tänkt 10 extra ggr att man har karaktären och förnuftet att faktistk inte köpa. Det gör ju mig inte lyckligare i längden men visst...ibland känns det skönt att dämpa ångesten eller bara få den där känslan att åhh va gött. Nu pratar vi onödig shopping...sen finns det givetvis olika defenitioner över vad nödvändig eller onödig shopping är för något. För mig handlar det mest om små önödiga prylar eller prylar som jag redan har men som kommit i ny form/design och som jag får för mig att jag bara MÅSTE byta ut... men hallåa liksom :) varför måste jag göra det? Då är det här pappa argumentet bra att ta fram med sig själv när man står där i shoppandets moment. :)




                                                                                                                        


nagelacksblåsare-I have :)


Den här dock är ett UNDANTAG
! Den här skulle jag köpa utan att tveka... förlåt pappa. :)



Det är en elektrisk skalare, den var göööör bra och sååå rolig att använda. Denna fick min far i julklapp en vän i julas..jag flög fullständigti taket av lycka när jag insåg vad det var och var helt exalterad kan jag tala om. Jaaa jag vet..jag är fjantig men jag älskar sånt här. :) Pappas har ju det mesta i sitt hem och är ganska svår att köpa presenter/julklappar till så jag tycket det här var klockrent kan jag tala om. Pappa som inte är lika pryltokig som jag var inte lika exalterad eller på väg upp i taket som mig men han tyckte det var en jätte kul grej osv. Vi prövade skala en morot och det gick ju sååå smidigt och man behövde inte anstränga sig alls :))))) man får ju sååå ont i handlederna av att använda en vanlig skalare tycker jag. Tänk va bra den här är när du skall skala 10 kg potatis! :)



Jag avslutar med den här :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0