♥MIN GASTRIC BYPASS RESA-EN RESA TILL ETT SUNDARE & BÄTTRE LIV♥


 
Det här kommer vara en blogg som inne håller det mest från vardagsbestyr, mitt liv, min vardag, funderingar, betraktelser, reaktioner MEN framför allt den resa jag nu gör inför det som komma skall... 
 

Jag vet att det finns massor av åsikter & känslor från andra i min närhet som vet att jag skall göra den här o op. som tycker att jag inte ska göra detta osv.
Men det är ett beslut som jag tagit och det är något som jag verkligen vill av hela mitt hjärat då jag i så otroligt  många många år har kämpat med div. dieter, soppor, pulve, viktgrupper m.fl så denna resa började för så länge sedan och jag har funderat på detta i över 2 år, alltså på en sådan här operation.

Att vi har diabetes,hjärtproblem, högtblodtryck m.m i vår släkt har oxå gjort att jag känner att detta verkligen är rätt bestlut inför famtiden och att man blir äldre.

Detta beslut har varit ett lätt beslut att göra då jag vill få ett sundare, smalare och bättre liv, detta är en investering i min framtid.

Detta är ingen qvickfix om någon nu sitter och tycker så som läser det här... detta har för mig varit en kamp i hela mitt liv och kampen har varit smärtsam och jobbig.

"Du" som ev. tycker detta är en q.fix (har tyvärr fått höra detta från en person och det gjorde JÄVLIGT ONT ska du veta!) ja du hade gärna fått sett in i min själ/mitt inre och fått känna den inre strid och kamp jag haft med mig själv både psykiskt och fysiskt genom åren pga min vikt.
Det har inte varit varken kul eller speciellt lätt.

 Det finns så mycket känslor i det här och det finns så mycket mera att skriva om, men jag kommer ta små steg i taget och skriva om detta, eller inte.
 
Framtiden....det är den jag ser...
vill helst inte tänka bakåt men upplevelser man haft genom åren och allt annat man kännt m.m
ja dom finns ju där i ens bagage.

Gastrisk bypass anses vara den mest effektiva, och över tid den mest hållbara, metoden för viktreduktion.
Fördelarna för mig och andra som genomgått eller ska genomgå en sådan här op. är ett bättre och
hälsosammare liv
och varför skulle jag inte vara förtjänt av det?!!

Det är min tur nu!


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är din tur. Och detta är det bästa jag gjort för mig själv.. Har gjort allt som står i min makt förut att bli av med dessa ständiga överflödiga kilon..

Jag väntade i 2 år på min op och jag hann att tänka många ggr, men jag tvekade aldrig..

Nu efteråt mår jag toppen. Visst är det jobbiga perioder ibland ,men inte så så att jag ens skulle tänka tanken att få det ogjort..

sen finns det lite andra saker som kommer i efterhand:) en liten sorg även fast man inte tror sig sörja maten på det sättet ,men det är något ändå som fattas på nåt sätt.. Men det är ju en livsomställning och är en sund sådan:)

Kram till dig och ha en underbar helg

<3

2010-02-18 @ 22:10:05
URL: http://annaslivsomstallning.blogspot.com
Postat av: Ka

Det är verkligen ingen Quick-fix ....den som säger det är en avundsjuk djävel som är rädd att inte behålla sin egna smala status ensam på stan. Men Grattis till OP,Vill gärna göra den själv....kramar till dig!

2010-03-02 @ 21:35:27
URL: http://www.hanky.se/excessive
Postat av: mallan

Ja exakt...det är bara avundsjuka djävlar och du har så rätt i att de själva är rädda för sin egna smalstatus. :)

2010-03-02 @ 21:46:19
URL: http://malladelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0