en konstig bussfärd!

Idag hade jag en jäkligt märklig upplevelse. Åkte buss hem från Vgh till Nypan idag då SJ hade ställt in alla tåg till Nyköping.

Det märkliga var i det här att buss chauffören endera gick på några konstiga piller eller så var han bara konstig.

Det hela började när jag skulle kliva på bussen, klev fram och frågade honom om vart bussen var på väg då den var tom på folk och det stod ingenting på bussen vart den skulle så jag tycket min fråga var fullt naturlig.
Han glor då på mig en bra stund innan han öppnar truten och säger - ja jag har iallfall tänkt åka till Nyköping.
Ja men vad bra då för det är dit jag vill åka, sa jag glatt och klämmkäckt :) och kliver på bussen.
Innan jag sticker ner busskortet i maskinen så frågar han mig -jaha vart skall du då?  ..... 
Ja men va fan ...... ja sa ju nyss det att jag var på väg till Nyköping.

Detta sa jag inte men jag tänkte det och fortsatte att le och sa snällt
-jag skall till Nyköping.
Då säger han igen -jaha ja.
Sedan blev det knäpp tyst.

Sedan satt vi i bussen i 10-15 min övertid (vi väntade tydl in en annan buss) inget knepigt med det men det första jag tänker på att jaha nu kommer han köra in tiden som en galning på vägarna och riskera vår säkerhet.
När väl bussen började att rulla så kanske efter en 15 min så bara skriker han rakt ut i tomma intet - FAN
Då satt jag på mig bussbältet, har aldrig hänt förut men kände det var dags att göra det nu.

Varför i hela helvete skriker han rakt ut FAN???? Det var ingen annan bil framför honom eller något annat utan bara FAN rakt ut.
Sedan körde han fort som sjutton och hetsade sig fram på vägarna och i trafiken. Han tvärbromsade flera ggr och hans körsätt var helt out of order kan jag säga.
Jag höll stenkoll på honom i hans  backspegel och såg hans ansikte hela tiden.
Sedan helt plötsligt igen så börjar han prata med sig själv och började skratta.
Öhhhhh ????
Jag var så nära att sätta tummen på stopknappen och gå av denna psykadeliska upplevelse och be mr T komma och köra hem mig.

Men jag satt som förstelnad och kramade om min hund ordentligt.
Bad till gud fast jag inte är religös om att vi alla i bussen skulle komma hem väl.

Dessutom hade han satt på stereon el dylikt och det dånade ut rockmusik innifrån hans lilla hytt (liksom där dom sitter) Inge fel i det heller men han spelade verkligen högt så hade avagassysemet eller något lossnat från bussen så lovar jag att han hade fan inte hört det.  Det var liksom bara innifrån hans lilla hytt som det spelades.

Tyckte han var mycket märklig från första ansynen av honom då han öppnade dörren till bussen från det att jag gick av.

Tack och lov kom jag hem väl!

Kanske pensionärsvarning på mig det här att reagera på detta sätt men då får det vara så, det bjuder jag på.

:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0