En angenäm förmiddag/lunch!

Var igår med en väninna och hennes lilla dotter vid ett jätte mysigt ställe som vi har här lite utanför Nyköping. Det ligger alldeles intill där Nyköpings ån rinner och är ett idylliskt litet ställe.

Åstugan, har ni vägarna förbi där så tycker jag ni skall åka in för en lunch, middag el fika.
De har även en liten mysig affär där man kan shoppa, om man nu vill och kan det. :)

Nåväl....här kommer lite bilder från gårdagen.
 Jag kan säga att efterrätten slank ner i strupen som len bomull. Smaksens var det!!


*
EFTERRÄTTEN & MATEN:

Vaniljcheesekake med jordgubbar, björnbär & hallon


God kycklingsallad med bacon, parmesan, soltork tomater m.m oxå mumsfilibabba


SÄLLSKAPET:

Lilla söta Clara med sin alldeles egna handväska inkl cocacolan, den släppte hon inte i första taget för den var hennes! :) Även hennes mamma C var med men vill ej vara med på bild.



OMGIVNINGEN:

Den lilla söta gårdsbutiken



Jag är ju ingentligen ingen rosa/gullig/skimmrande/cupekake tjej men ... ibland har även solen fläckar som min körskolelärare sa till mig. Så detta såg jag OCH gillade. :)
Ett söt litet cupekake fat, cupekake skål m lock i olika former/design
Sött som socker!




Sen gillade jag dom här söta tavlorna:


INKÖP:

Praktiker som jag är så blev det en hängare till kopplet inkl en inbyggd liten sak där man förvarar bajspåsarna och drar ut dom genom lilla hålet. :)


VY ÖVER SJÄLVA STÄLLET, ÅSTUGAN:





'


ANDRA REFLEKTIONER ÖVER BESÖKET:

Tantvarning av allt är väl när man tar kort på det här iallafall....ROSA jävla begonier
:)
Som sagt, även solen har fläckar!




*

Härlig dag i solen, fast vi satt i skuggan och det fläktade ganska skönt på oss....faktiskt!!
:)


SUNNY LOVE
M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback