VIDRIGT!



Detta får bara inte hända, man får inte lämna sin hund i bilen!!! Varför fattar inte hundägare detta?? Hur fan kan det vara så svårt att fatta??? Jag fattar inte att det fortfarande händer, det är 2010, är folk inte upplysta???
Vet inte folk att det blir varmt extremt snabbt i en bil?

Vad fan… Jag tittar på Mia som ligger bredvid mig här i soffan sover, jag skulle aldrig någonsin låta något liknande hända henne, jag skulle aldrig utsätta henne för något ont. 
Det gör ont i mitt hjärta när jag tänker på alla dom hundrana som kommer att resa till hundhimlen i sommar p.g.a idioter till ägare.
Min Mia har fått värmeslag en gång i livet, det var bland det värsta jag har upplevt, och det var INTE för att hon blev el satt lämnad i en bil.
Det var förra sommaren som detta hände och vi hade varit ute på en promenad och skulle åka vidare med min väninna U som hade varit och hämtat oss och när vi satt oss i bilen så tuppade hon av och gick inte att få kontakt med, fort fram med vatten som vi hällde över henne och fort hem till U och in i duschen, få i henne vatten.
Jag la oxå på henne kalla handdukar och sakta men säkert kom hon tillbaka.
TACK O LOV!
Men dom sekundrarna…minutrarna....oh my god! 

Ta alltid med er vatten och gärna en liten handduk som ni kan blöta och lägga på hundens huvud för att kyla ner om det blir alldeles för varmt och lämna ALDRIG hunden i bilen.

Det finns ju oxå numera kylscarf´s och kyldynor till hundarna att köpa på välsorterade djuraffärer både på nätet och i butik.
Tack U för den Mia fick av dig!!!

TÄNK PÅ DETTA!



LOVE
M


Kommentarer
Postat av: Annika

ja det är hemskt! Mi kompis slog in en ruta på en bil utanför en affär förra sommaren..bra gjort av henne!!! Polisen sa att det var helt ok!!

2010-07-07 @ 08:03:42
URL: http://motettlivihogklackat.blogg.se/
Postat av: Malin

Fan va bra gjort av henne!!! Kanon.... heja din kompis :) Jag kan säga dig att jag skulle inte tveka en sekund heller att slå sönder en ruta om jag skulle se en hund sitta där.

2010-07-07 @ 17:42:11
URL: http://malladelicious.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

FY FAN så vidrigt att lämna sin hund i bilen så där..! :´( Va tänker man med då liksom?! Mina katter förgås nästan av värmeslag inomhus i denna hetta, trots att vi har balkongen på vid gavel. (förrutom ett par timmar på morgonen är ballen dessutom skuggig)

Hoppas att de får ett megahårt straff!!!

2010-07-07 @ 22:30:31
URL: http://violavamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback