Tjejer kan visst spela fotboll, eller?! :)



Igår när jag satt och väntade på att min väninna C & hennes 2 kottar skulle dyka upp på ett glass hak nere i hamnen här i Nypan så jag började tjuvlyssna på en liten pojk (max 8 år) som satt med sin mormor & morfar el vilka det nu var och pojken satt och käkade glass och det var en BIG glass.
Han sa till sin mormor -snälla mormor jag kan väl få mera glass efter det här, bara en liten kula?
Mormor svarar -nä men det tror jag inte du kommer orka.
Pojken börjar då tjata som en liten blå -jo jo jo jo jo jo jo jo jo
DET BARA EKAR I MIN SKALLE!!!
Mormor´n lugnar honom och ger sig o säger
 -ja men visst du får en kula till när du har käkat upp din glass.

Svag mormor! :)
Fördommarna bara haglar inombords i mig.
Kanske jag själv blir likadan. :)

Nåväl...det var inte detta jag igentligen ville berätta om utan detta:

Efter mera glass tjatet så säger den lille pojken, eller rättare sagt så ställer han frågan till sin mormor
- mormor kan tjejer verkligen (med betoning p verkligen) spela fotboll?

(HHAHAHAAAAA jag håller på att garva på mig där jag sitter.... så söt!) 

Mormor´n svarar ja men visst kan dom det...ungen säger nääää det kan dom inte, jag vet att dom inte kan det
ja men hur kan du veta det säger mormor´n och då säger han att ja men på mitt förra dagis där sa pojkarna att tjejer inte kan spela fotboll så jag vet att dom inte kan det mormor.
Han satt länge tyst efter detta och man såg på honom att hjärnan arbetade med tusen tankar m.m.
Efter ca 5 min tystnad så säger han iallfall att - nä men jag tror inte dom kan det iallfall.
Så en tystnad mellan dess 3 och sedan börjar mormor´n prata om något annat.
Hmmrkkkkmmmhhhhmmmm??? :)

Lill pojken var helt övertygad om detta, helt helt helt övertygad det kan jag lova er, skrämmade igentligen. 
 Tur att mormor´n förklarade att visst kan dom det!
Morfar´n som var med eller vem det nu var han satt tyst hela tiden!!????

TJEJER KAN!

LOVE
M





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback