GLAD MIDSOMMAR!




Det blir riktigt traditionsenligt firande idag; familjer med barn, småfamiljer utan barn m.fl & mycket god mat, dans kring stången & spelmanslag där det förmodligen kommer stå en kvinna i folkdräkt och gnola fram sånger i falsett osv.

Hoppas att det inte regnar (men jag sa väl att vi ska fira enligt tradition, så jag hoppas att det inte regnar FÖR mycket i alla fall).

HÄR kan du förresten testa vad du kan om midsommarfirandet. Jag kan tydligen inte ett skit, för jag fick bara 2 poäng av 10! Fick detta till svar när testet var klart:
 Oj oj, detta var inte så bra, färre än hälften rätt. Du vet väl att grodorna INTE har svans i alla fall. Skynda dig att läsa på och gör om testet.Lycka till!"


Om ni nu kommer ge er ut för att plocka era sju olika sorterts blommor för att sedan lägga under huvudkudden i natt för att drömma om er tillkommande så var noga med att ni ska lägga er helt tysta ned och även vara mycket mycket tyst fram tills ni somnar. :)
(detta enligt testet, en av frågorna) 

Oavsett om ni firar riktigt traditionell midsommar med 7 sorters blommor, dans kring stången, sill & nubbe och jordgubbar el om ni bojkottar alltihopa och drar ner persiennerna, ser på film och beställer hämtmat så hoppas jag att ni får en bra dag!!

Trevlig och glad midsommar på dig/er!!!!








LOVE
M


Kommentarer
Postat av: Ka

Nämen du skriver med att det blommor man ska lägga under kudden ,jag trodde det var 7 karlar :P

Önskar dig en superkväll! Kramar!

2010-06-25 @ 22:13:10
URL: http://www.hanky.se/excessive
Postat av: Viola Vamp

Ha ha så jävla rolig reklam den där översta! :D Garvade gott när jag beskådade den i din logg på fejjan! s



Kram!

2010-06-28 @ 19:59:58
URL: http://violavamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback