Blondie hår!

Igår tisdag råkade jag gå förbi en helt ny salong som öppnat här i Nypan, var på väg från Hemköp och på vägen ut låg såg ja denna salong.

Jag stannade till och tittade då det var många som stod och glodde så då börja ja me glo.
Konstaterade snabbt att jaha ännu en hårsalong i Nypan.
Jag kan lova er att vi har MÅNGA sånna här, plus pizzerior och blomsteraffärer.
När jag flyttade hit för 12 år sedan (gud som fan va tiden går fort) så var det här det första jag reagerade på hur mycket det fanns av allt av det jag nämde ovan.
Nåväl, jag var precis på väg att gå därifrån då jag bara av en tillfällighet slängde iväg huvet och ögonen åt vänster och råkade få se att salongen satt upp en stor annons på sitt skyltfönster om att det var 50% på alla behandlingar, klipp och produkter.

Ögonen bara pluppa ut från min skalle ....WOW tänkte jag, då jag f.n. är en fattig sjukskriven varelse och varje krona räknas för mig så är det så just nu att gå och klippa sig har väl inte dirket varit min högsta prioritering.
Men när jag såg detta erbjudande så slog jag till.
Så jag tog mina ben och fötter och vandrade in, där stod en tjej i kassan och jag haffade henne dirket och drog av mig min vita ägg mössa :) och blottade mitt ovårdade hår som satt uppe i två pippitoffsar och håret hade dessutom begynnelse på dreed´s.

Skämdes lite men va fan.... Vi börja prata om klipp och sling, fräscha till håret och få det må bra igen.
Kanon, bokade en tid och vips idag var jag där.
Frisören E som jag pratade m igår tog sig tid med mitt hår och fixade till det ordentligt, hon är SÅÅÅÅÅÅ duktig!! Färgen som blev på mitt hår var helt kanon, så bra har jag inte fått det på många år och jag är kräsen ska ni veta.
Blev så inni bengen nöjd, tack E ! :)

Kommer i fortsättningen gå till dig och jag kan rekomendera denna frisör E, gå till henne!!
Salongen heter Frisörkedjan och ligger i Nyckel gallerian i Nyköping.
Dessutom hade jag tom råd att köpa mig ett bra schampoo så man inte blir gulaktig i håret alá hora i polen hår (min största mardröm gällande håret), ett hårserum och en bra inpackning och för allt detta inkl
klipp o sling betalde jag 390 kr!!!!!!!!!!!!
Ja det är sant och ingen är lyckligare än jag över detta!

Det är sånna här små saker i vardagen, liksom när man får råd att skämma bort sig själv.
Det har varit helt underbara dagar, igår ögonbrynen och idag håret.
Wiehoooo.....


Här lite bilder på före & efter mig



Jag kan säga att jag höll på i 30 min om inte längre i duschen med tvättning, inpackning och sedan förstörde jag en hårborste när jag kammade ur hår oredan.



OCH här kommer BLONDIE








Nå vad tycks?

Yours,
Blondieblondin
;)


Kommentarer
Postat av: Ka

Skitsnyggt med Blond.....du passar jättebra i det!!

Lite lik mig i barret hihi i klippningen fast du har längre! Ha en härlig Blond-Tid Nu!

kramar

2010-03-04 @ 17:24:48
URL: http://www.hanky.se/excessive
Postat av: Ulrika

Otroligt snyggt, vad skönt för dig =)

2010-03-04 @ 17:56:40
Postat av: mallan

Ka -> tack! Ja vi fick lika färg :)



Ulrika -> tack...ja det är sååååå ooootroligt skönt kan jag säga. :))



Kram till er

2010-03-04 @ 18:08:43
URL: http://malladelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0