Hund diet!

Min hund Mia hon går på diet, hon får ett special foder som bara vetrinären säljer.
Hon behöver gå ned typ 3-4 kilo.
 Hon gick ner 3 kilo först och allt gick jätte bra, sedan har hon nu gått upp 3 kilo igen.

Ang I can tell you.... I´m really confused about it!!!

Hon är fan i mig hungrig hela hela tiden. Ibland tycker jag så synd om henne och jag försöker verkligen för hennes skull att vara konsekvent, men fan så svårt det är.
Det är precis som när min son A var liten, exakt lika svårt att vara konsekvent hela tiden.
 
Det här med Mia på diet är ett ganska frustrerande kapitel i vårt liv just nu för hon är ju som sagt hungrig HELA tiden & så fort hon kommmer över något att äta så gluffsar hon i sig detta, spelar liksom ingen roll om hon så hittar något ute på gatan när vi är ute på våra dagliga promenader el är hemma.
Det kan slinka ner vad som helst, hon sopar golven rena i köket hemma hos mig el hemma hos andra. 
Dessutom letar hon efter nåt att stoppa i munnen när hon även kommer in i soprummet där jag går in och slänger mina sopor. Hon sniffar till sig minsta lilla sak f.n under snön, hon käkar upp maten som är utlagd åt fåglarna så fort hon får tillfälle.

Hon är som en hungrig jävla dammsugare.

Äckligast tycker jag nog det är när vi är ute på våra promenader & hon börjar tugga i sig något, jag hinner fan inte ta ut det ur käften på henne för hon är verkligen snabb som en liten iller så fort hon har nosat upp något att sätta i sig.

Det känns verkligen inte alls okey & jag är livrädd hon ska få i sig något helt fel som hon sedan blir jätte dålig i magen av eller spyr.
 
Jag försöker få henne att spotta ur det hon har gluffsat i sig ute på gatan och står där och försöker bända upp hennes mun & säger till henne att spotta ut.
Det är en rolig syn kan jag lova er och många har stannat till & fråga vad jag håller på med eller säger att åhhh har den lilla söta hunden fått i sig något olämpligt i munnen.
Jag bara grymtar surt tillbaka för jag är just då så äcklad & livrädd att det är något farligt hon har stoppat i munnen och svarar ingenting utan bara spänner ögonen i den stackars person som nyss har kommenterat det inträffade.
 Känner bara att fan lägg er inte i just nu.
:)

Man kan ju undra om hon har mask i magen?!
Någon som har något bra tips om vad jag skall göra osv?

Avslutar med att lägga upp det här fotot på lilla söta oskyldiga Mia. Jag var tvungen att gå på toan & när jag kom tillbaka till köket stod den lilla söta vovven halvt uppe på köksbordet & slickade ur en skål & jag kan lova er att wow vad ren den var!
(har aldrig hänt förut kan jag säga)
Den lilla boven!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0