Både si och så!

Det är med blandat resultat det här med puré födan har funkar.

Inte för jag har spytt el dumpat direkt men det är svårt att få i sig allt på en dag.

Det stokkar sig i halsen på mig och jag känner hur maten åker upp och ner i strupen på mig.
Eller efter några tuggor så känner jag liksom att maten sitter långt upp i halsen på mig.

 Jag saknar oxå att få dricka till maten, det blir så lätt torrt i munnen på mig och jag är super törstig under måltiderna. Saknar oxå att äta varm mat, allt blir ju kallt när man skall äta sin mat under minst 35 min.

 Igår em när jag skulle käka middag så gick det nog lite för fort för shit vad jag mådde illa efteråt, var tvungne att lägga mig ner och vila en bra stund och sedan när maten liksom skjunkit undnan så mådde jag något bättre men var jätte trött hela kvällen.

Kanske en form av dumping, en lindrig sådan då med tanke på det jag läst om hur man verkligen mår när man dumpar.

Sedan så har jag JÄTTE SVÅRT att få i mig allt det vatten som man skall ha i sig.
 
Det går INTE, hur fan gör ni andra?

 Jag har nu prövat att ställa ut glas med vatten i varje rum där jag är i min lägenhet för att se om det går bättre.

Jag ska enligt det schema jag följer inte dricka vatten 30 min innan och inte 30 efteråt en måltid/mellis MEN man äter ju ta mig fan hela tiden. Det är det enda jag gör ju vilket är jätte gott men önskade verkligen att jag kunde få i mig de 1.5 l vatten som är rekomenderat.

Men OKEY då... man kan inte få allt, det begär jag inte heller.

 Dock så tänker jag jätte mkt på att få i mig proteinerna och det har varit jätte gott med lax, köttfärsbiff, tacoköttfärs, tonfisk som jag har ätit de här dagarna och sist men inte minst det goda POTATISMOSET :) som jag numera oxå blandar ner mitt proteinpulver i. Smakar inte ett dugg konstigt, som tur är. :)

Mitt proteinpulver är detta:

 

 
Ha en fin kommande vecka!

Imorgon är det väg dag, håll era tummar!!



LOVE
M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback