Dag 2 på sjukhuset!

DAG 2

Hela natten mellan Måndagen och Tisdag gick åt till att kissa och återigen kissa.

Hade ont i magen/såren så jag fick smärstillande när jag ville. :) 
Morgonen kom och vid kl 7 så kom det in en sköterska och tog tempen, blodtrycket och pulsen. 
Allt såg bra ut utom blodtrycket som var högt och så var det under gårdagen igår med då jag kollades minst 1 gång i timmen på IVA/uppvaket. Det oroade mig mycket kan jag säga för jag har alltid haft ett super bra blodtrycke hela mitt liv. 
De försvarade det med att det kan vara så efter en operation osv. 

Doktor Per kom på ronden och han berättade att det inte hade varit några komplikationer alls under min operation och han var mycket nöjd med operationen. 
Jag drog en lång och lycklig suck kan jag tala om. 

Gud så jävla GÔTT!!!

Under förmidagen börjde jag oroa mig rejält för att det hade blviit något fel på min urinblåsa under operationen. Långsökt kanske men ändå...ja var orolig till varför jag kissade så mycket.
Jag fick ju mycket dropp men ändå.

Hela tisdagen gick åt till att vila och kissa, börjde oxå att få sölpa i det flytande.
2 dl Mjölk gick väl sådär att få i sig kan jag säga, blev ju totalt proppmätt direkt.
Vid lunch kom den delikata gastric soppan in



och skulle ner i min strupe och nya lilla magsäcken.
Kan tala om att detta VAR svårt som fan, trugade i mig 3 tsk och fick därefter inte i mig ett skit.
Mådde illa som en jävla gris!!!!!!
Här beslutade dom sig för att bara ge mig dropp på dropp påse istället.
De sa att vi kör på med det flytande imorgon och vila du istället.
Jag var mkt mkt tacksam för detta.

Fick inte ens i mig de stora brontosarius alvedon tabeletterna denna dag
kan jag tala om. De fick ge mig flytande alvedon och allt annar smärtstillande som fanns att tillgå.

Var fortfararande ändå trots allt jävligt mobil av mig och gjorde slaviskt allt som sjukgymnasten sagt till mig och gett mig ett rörelse schema på OCH blåste i flaskan.

Denna dag bestod oxå av att få igång magen, ja alltså jag kunde släppa väder och fy fan så illa det luktade....alltså fisar luktar väl aldrig gott men i jämförelse me va jag vädrade ut så kan jag säga att mina f.d fisar har luktat himmelriket jämfört med det här som kom ut. Blääää
MEN...var lycklig som fan att jag hade eget rum både för min och för de andras skull OCH att det började komma igång me magen. :))))

Fick Värmlandsbesök vid kl 14 tiden och fick en kalas present.
MIN FÖRSTA VÅG!!! (plus lite annat)



Här ser ni den fina röda ferrarie vågen :)

*

"OCH SOM JAG SAGT FÖRUT TILL ER ALLA SÅ ÄR JAG HELT JÄVLA PUCKAD PÅ DET HÄR MED HTML KODER OCH FATTAR NOLL OM VARFÖR TEXTEN HELT ÄNDRAR SIG HÄR TILL LITEN TEXT.JA BLIR SÅ JÄVLA HELVETETS TRÖTT, ORKAR INTE FIBBLA ME DET NU UTAN NU SKRIVER JAG BARA"

*

 Kl 20 gick jag ut i dagrummet för att titta på Idol, hade förberett mig på att det bara skulle vara jag där i dagrummet för att titta på det men icke sa nicke kan jag tala om.
:)
Idol det berör en hel generation det har jag nu förstått. :)

Kan tala om att jag var yngst (även om jag närmar mig de berömda 04) :) där ute i dagrummet.

Framför tv:n sedan var det bara äldre damer/tanter och gubbar som satt och jag kan lova er att de hade verkligen bänkat sig för att se Idol.
De var så söta, de satt där och kommenterade och babblade och emellanåt så tittade
de på mig och log.

Varför vet jag inte men de gjorde det, tyckte det var lite sött gjort. :)

Har aldrig i hela mitt liv lyssnat på tv:n i högsta bôtt kan jag tala om, herregud så högt ljudet var,
OH MY LORD!

Efter denna timme av tv tittade och social samvaro i dagrummet var fröken Malin HEEEELT slut kan jag tala om för er. Sedan var det bara att gå till sängs.

Framåt kl 01.00 så börjde mitt kissande att avta och det blev bara längre och längre emellan kissningarna.


TACK O LOV FÖR DETTA!!!!


Tänk vilka småsaker som kan få en lycklig.
:)

Love
M



Kommentarer
Postat av: Anna Sjökvist

Vad skönt att det har gått så bra, det kommer bli lättare framöver ska du se! Kram!

2010-10-04 @ 17:22:56
Postat av: Malin

Anna-> Ja verkligen!!! :)) Kram

2010-10-04 @ 20:10:14
URL: http://malladelicious.blogg.se/
Postat av: Malin

Anna-> Ja verkligen!!! :)) Kram

2010-10-04 @ 20:13:18
URL: http://malladelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback