Dagarna hemma fram t idag Månd.!

Be patience whit me please!



Jag kan säga att jag kämpar som en blå för att lära mig htlm koder och få till det här så ni får det lättare att läsa mina blogg inlägg osv.
Men vill oxå hinna med att skriva om allt som varit den senaste veckan efter min operation så just nu får ni ta det för vad det är helt enkelt. :)


Det blir lite av ett massbloggande från mig då jag ligger lite efter, har valt att lägga min energi på att tillfriskna efter min operation och sätta fokus enbart på detta.

Så kom torsdagen, första natten hemma gjord.
Som sagt det var jobbigt och tårar fälldes men så fort jag fick tag på överviktsmottagningen och fick
prata med Sköterskan Ann så kändes allt mkt mkt bättre och hon skulle återkomma när hon pratat med Dr Per. Det tog ända till em innan hon ringde men Dr Per sa att det inte var ngn fara osv.

Dagens höjdpunkt var att få igång magen på riktigt, gjorde mitt första toa besök eft op.
Det var sååå otroligt skööööönt!
Det gjorde inte ont el något i mina tarmar el mage när jag bajsade (sorry känsliga läsare men jag är oftast rå ärlig o skriver det som faller mig in) och det gick super bra att bajsa.
Det var en oerhört lättnad för mig. 

tips nr 1 till er alla som inte opererats ännu, släpp väder så fort ni kan och bajsa!!!

:)

Tips nr 2 är att röra på er så gott ni kan och ta frisk luft utomhus.

Är helt övertygad om att detta har påskyndat mitt läkande och mående. Har rört på mig ofta och varit ute i friska luften.
Har ju iof en hund att gå ut med och ta ansvar för men det var först igår kväll på Söndagen som jag tog ut henne helt själv. Innan har jag haft hjälp med henne men jag har följt med ut för att få in frisk luft i lungorna.

Att röra på sig är ju oxå jätte bra för tarmarnas arbete och läkande.



De sår jag har på magen, se nedan. Ja dom kliar och kliar som fan just nu men det är ju tecken på att det läker.



Mitt nya liv består av att försöka äta/dricka 9 ggr per dag á 2 dl flytande föda varje måltid och det tar ca 40 min att få i mig det hela. Sedan vilar man, är mkt trött fortfarande men ändå kan jag tala om att jag mår oförskämt bra.
TACK gode gud för det!
Är jätte glad och tacksam för de.

Sedan emellan drickandet och vilandet så går jag ut med min hund.
Det är mina dagar förnärvarande.
Man är som skalman med sin sova och äta klocka. :)






Har oxå märkt att jag är mkt mera frusen av mig än förut.

Som sagt för varje dag som går så får jag i mig mera och mera näring/flytande föda.
Jag kämpar!

Man mår bättre och bättre för varje dag som går!


LOVE
M


Kommentarer
Postat av: Ka

Ja tufft måste det ju vara va? Det är ju ändå ett ingrepp,min kompis fryser jämnt nu :)fast hon har ju blivit tunn som en sparv! :( Lagom e bäst! Vad skönt att det funkade mmed bajseriet för tarmarna måste ju bli galna av denna OP? Love love kämpa på.

Måste bara säga att du ser ju smal ut reddan på bilden hehe.Kramar

2010-10-04 @ 21:16:26
URL: http://www.hanky.se/asseccoar
Postat av: Erika - Gastric Bypass Operation 27:e Okt.

Hej!

tack för du gillar bloggen så ;) Det gör mig väldigt glad.



Kul att läsa om din OP här :) Jag börjar bli riktigt nervös. I morgno ska jag iväg till en konsult och köpa cambridge. :P börjar på onsdag.



Kram

2010-10-04 @ 21:27:17
URL: http://forvandling.blogg.se/
Postat av: Imsavimsa

Heja heja :). Nu har jag läst om dina dagar o sitter o funderar på om jag valt rätt när jag bokat tågresan hem till dagar efter op. Hmmmm, får nog ringa upp till dem imorgon o diskutera detta. Nog lättare att boka om nu än samma dag, skulle jag tro. Med tanke att det då blir fredagståg från Sthlm.

Kämpa på med drickandet. Efter vad jag förstått så mår man mer illa när man inte får i sig tillräckligt med protein, kan det vara det som varit ditt problem tror du?

Jag fortsätter följa dig med spänning :).

Kram Imsavimsa

2010-10-04 @ 21:35:51
URL: http://imsavimsas.blogspot.com
Postat av: Malin

KA-> Japp tufft ska det absolut vara de vet man ju om innan liksom. :) Och jag håller med dig lagom är bäst. Det går med jämna mellan rum det här med att frysa, ibland är det värre och ibland ingenting. Tack för den komplimangen ang att se smal ut i mitt ansikte, jag tror att det är där mina 5 kg som jag nu gått ner har suttit för jag tycker nämligen oxå att det syns på mitt ansikte och dubbelhakan. :)

KRAMAR O LOVE fr mig till dig!!



ERIKA-> Lycka till nu med din flytande period. Cambridge kuren ska vara den bästa kuren har jag hört och det är den som innehåller minst kalorier och den är ju framtagen av Stephan Rössner, eller rättare sagt det var väl han som tog in Cambridge o lanserade den här i Sverige. Som sagt lycka till! Kram



Imsavimsa-> Hur många dgr efter op har du beställt tågbiljetterna? Ja ring dit o diskutera detta. Kan nog stämma ang det där med att få i sig proteinet.:)

Kämpar o kämpar...jag ser faktistk fram emot redan att få påbörja min pureföda. :)

Kramar

2010-10-04 @ 23:43:08
URL: http://malladelicious.blogg.se/
Postat av: tezzan

Här kommer ett kombosvar från båda dina kommentarer i mina bloggar, headern och footern i min vanliga blogg har jag fått hjälp med men att skriva in olika saker och den andra menyn har jag gjort sj. Det är klurigt men med tiden så kommer man igång. Finns många bra sidor att ta hjälp av. När du går över till puré sen ska du vara försiktig. Jag började med potatismos, och du anar inte hur gott det var att få "äta" lite vanlig mat. Men nu dricker du ju 2 dl, när du går över till puré iaf potatismos, så börja med 1 dl. Jag har råkat ut för dumpingar åtskilliga gånger, men mest för såna saker som att jag äter för fort. Har lite svårt att släppa det där med att inte dricka till maten. Man blir ju törstig :(. Men det gör ont och man mår inte så jättebra då. Jag kan idag äta det mesta och vet vilka grejer som ger dumping bara av lite grann. Mjukglass sa dom på sjukhuset efter op att man ska akta sig för det är en stor dumpingbov. Dock har jag inte testat, då jag inte är så förtjust i mjukglass. Gjore dock milkshake hemma till barnen på vanlig glass och tog lite sj. Det är stor dumpingvarning på. Men att äta enbart glassen har gott bra.



Nu börjar det bli långt här. Bara fråga mer om du undrar över ngt. Jag måste bara fråga dig, har du 5 ärr på magen? Elr har du ett vid naveln oxå?



Kram och god natt

2010-10-04 @ 23:43:12
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/
Postat av: Annika

ja det är ju verkligen så att man inte är sjukskriven för själva operationen utan istället sjukskriven för att lära sig äta igen :) Det tar en sabla tid i början och det är allt man gör :) Kul att läsa om dig och din tid nu, man får flashbacks :)

2010-10-05 @ 19:41:01
URL: http://motettlivihogklackat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback