Förberedelser inför The Grand Finale!


Idag är det söndag, jag är fortfarande jätte nervös!


Har idag fixat & trixat med en massa saker, gör alltid saker och ting i sista minuten.
Tröttsamt men tyvärr är jag sådan.

Har ju faktiskt legat & kurerat mig nästan hela veckan så jag har kännt att jag inte
 vill anstränga mig så värst mycket. Har varit livrädd för att vara sjuk på min stora dag.

*

Idag har jag:

- packat min väska full av prylar (som jag skall ha med mig till sjukhuset)



- packat Mia´s väska (min hund)

- badat mig hund så hon skall lukta gott då hon är hos min goasnälla vän G de dagar jag ligger inne 

- tagit bort nagellack från mina naglar

- städat lägenheten, burit ut sopsorteringen & sorterat duktigt

- bäddat rent i sängen

- pratat med min son & pappa, talat om hur mycket jag älskar dom

- och ikväll och imorgon bitti så skall jag duscha/skrubba mig ren med DESCUTAN

-gjort mig tjustig i ansiktet, peelat och ansiktsmask, benen & armhålan är rakade så man
känner sig fräsch.

- kramat och gosat med Mia snuttan hela dagen






Och detta har jag handlat inför mina flytande födo period:

blåbärssoppa, kelda fisk/skaldjursoppa, kelda tomatsoppa, lättdryck lime,
naturdiet jordgubb shake´s,  buljong, nutrillett, buljong.



LOVE
M









Kommentarer
Postat av: Ewa

Lycka till med operationen den kommer att gå superbra, men tänk på en sak DU FÅR INTE BÄRA EFTER OPERATIONEN, max 1 liter mjölk om jag inte minns helt fel. anledningen till det är att man kan få bråck i op.såren bl.a. Själv har jag 4 veckor kvar idag tills min stora dag. // Ewa

2010-09-26 @ 22:27:16
URL: http://www.mittdagligaliv58.blogspot.com
Postat av: Malin

Ewa-> TACK! Nej då jag ska verkligen tänka på att inte bära något, vill INTE ha några besvär med bråck i op såren osv.

2010-09-26 @ 23:19:39
URL: http://malladelicious.blogg.se/
Postat av: Imsavimsa

Lycka till imorgon :). Vilket sjukhus opereras du på? Och som sagt, bär INGET nu efter operationen, tänker på din packade väska ;).

Kram Imsavimsa :)

2010-09-27 @ 00:17:53
URL: http://imsavimsas.blogspot.com
Postat av: Lena

Lycka till! Och tänk på att vara lite försiktig med mjölkprodukter i början, det finns stor risk att du blir laktosintolerant. Basera inte alla dina intag på mjölkprodukter förrän du vet att du tål dem. Jag gjorde det inte och mådde skit innan jag kom hem och kunde styra upp det själv. Jag reagerade med kraftigt illamående. Håller tummarna för att allt skall gå bra!!

2010-09-27 @ 05:37:36
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Malin

ImsaV-> TACK!! Jag op på Nyköpings Lasarett. Väskan e redan packad faktiskt i både igår och i lördags. :) Egen kudde e tom med. :)

KRAM



Lena-> TACK! Tack för tipset, det ska jag def tänka på. Man får ju pröva sig fram. Ha en fin dag, har komenterat inne hos dig med och svarat.:)

KRAM

2010-09-27 @ 06:51:14
URL: http://malladelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback