Förberedelser & Snäll sköterska!

En av förberedelserna inför min stundande operation ägde rum idag.
Det var prover & EKG som var beställda från överläkaren som skall karva i mig Måndagen den 27:e.
Det var även vikt och längd som skulle tas.
Jag har alltid tyckt det var fruktansvärt jobbigt att ställa sig på vågen, i hela mitt jävla liv har jag tyckt att detta
varit en stor stor plåga.

Men......idag var en annan femma kan jag säga, även om jag absolut INTE gillade siffrorna på displayen framför mina ögon så var det ändå på något sätt befriande för de där förbannade siffrorna kommer jag aldrig mera sedan att få se.

Jag har även idag fyllt i siffrorna på en hälsodeklaration som jag för femitielfte gången kommer lämna in inför min operation. Det var inte ens jobbigt att skriva siffrorna utan även det lätt som en plätt.
:)

Jag kommer aldrig mera behöva skämmas att ställa mig på vågen, oavsett om det bara är jag i rummet eller inför någon annan. Inte behöva känna mig illa tillmods eller se förnedrande fördomar från folks ansikten. 

ALDRIG MERA!!!!

JÄVLAR VA GÔTT MOS!!!!
(ett Värmländskt uttryck)

Iallafall så när jag och sköterskan var klara med de där äckliga rören blod så gick vi in i EKG rummet, vi pratade om allt möjligt och jag får frågan från sköterskan
- känns det bra nu då
jag babblar på och babblar på och när jag säger att ja det är dags nu att göra något radikalt åt den här saken med min vikt inför kommande framtid och på tiden då jag nästa år fyller ........
ja ja ja ja... ni som känner mig vet vilka siffror jag pratar om här :)
men iallafall... sköterskan tittar på skärmen och kolla in mitt person nr och säger att nej det kan man inte tro du fyller .....
jag trodde mera på att du var mellan 30-33 någonstans där.

Vilken jätte snäll sköterska va?! :))

Ni kan tro att jag blev super glad & detta i kombination med det magiska kuvertet som kom i Måndags
så kan jag säga att jag studsar fram med lyckliga stora/små steg här i livet just nu!!!

GÔTT MOS igen!




LOVE
M

Kommentarer
Postat av: Ewa

Lycka till med din operation, du kommer att vara månaden före mig så vi kan ju peppa varann på vägen, säger som du det ska bli skönt o få slippa se dessa höga siffertal. Det är hög tid att intaga den flytande kosten nu då för dig. Vad tänker du ta för produkter??

2010-09-15 @ 21:40:14
URL: http://www.mittdagligaliv58.blogspot.com
Postat av: Ewa

Ja jag menar före, har dom inte informerat dig detta?? Var ska du göra din operation? Kan ju vara olika då, men tror det knappast. Flytande lågkalori kost i 2 veckor med typ nutrilett, modifast osv. Om du ska göra en Gastric By pass o inte den andra, då man får ett band runt magsäcken och på det sättet får en mindre magsäck. Denna metod är inte lika bra som Gastricbypass dock. Har gjort den för länge sedan, men som sagt Gastric ska vara bättre.

2010-09-16 @ 08:07:47
URL: http://www.mittdagligaliv58.blogspot.com
Postat av: Malin

Nej detta har dom inte informerat mig om alls. Däremot så vet jag genom alla de bloggar jag läser/följer av tjejer som gjort el ska genomgå denna operation att många går på Modifast etc innan. Detta kanske är olika för olika län/landsting och riktlinjer. Jag vet faktiskt inte men skall ta upp detta med dom på tisdag den 21 då jag skall skrivas in. Fast jag skall faktiskt ring in redan på måndag och fråga ang detta. Tycker oxå det är lite konstigt varför just inte vi här i Nyköping som ska göra operationen inte skall behöva gör detta.Jag skall alltså göra min op på Nyköpings Lasarett då jag bor i Nyköping. :)

Jag ska göra GBP operationen o inte gastric banding.

2010-09-17 @ 13:03:42
URL: http://malladelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback