Gasgasgas i mitt kök!



I Sthlm är det jätte vanligt att hyreslägenheterna har gasspis, detta är något jag vet om sedan tidigare.
Dock blev det en liten chock ändå för mig då jag upptäckte att det fanns i min nya lya.
Har alltid haft en enorm respekt för gas. Har haft tillgång till båtar i mitt liv och det har varit gas i några av dom vilket jag INTE varit bekväm med alls men då har det funnits gaslarm. Det gör det ju inte i en lägenhet. 

Det tog mig en hel vecka att laga mat för jag vågade inte mig på att använda gasspisen förens sonen hade varit här och visat mig hur man gör. :)
Till saken hörde att när jag flyttade in här så stod där en gammal gammal gasspis och rören bakom den såg inte helt friska ut om man säger så. Den var från 1988!!! Daaahhhhh......

Nu har jag fått ett ny gasspis tack & lov, t.om med inbyggd grill funktion & en timer på fronten. 

Här är den nya fina gasspisen & I love it!



Och dom gula fula luckorna ni ser i bild ja dom var de och hämtade i Måndags så nu ska jag få VIIIITA fina skåpluckor och nya handtag (förhoppningsvis) 
+ att jag ska få nytt kyl/frys skåp + fläkt med ett skåp till och tillhörande kryddhylla. 
Nytt och fräsch det blir i mitt kök.. HURRA! :))

Har ni prövat ngn gång att laga god wok på en gasspis med en wokpanna?! Nähä... gör det då, det blir as gott!!!
Helt annorlunda än en vanlig el spis kan jag tala om. :)


LOVE
M



Kommentarer
Postat av: M

Jag är glad jag INTE har gasspis.. jag är livrädd för sånt där.

MEN jag är övertygad om att det blir skitgod mat lagad på sån, titta bara på Per Morberg! ;)

2011-04-05 @ 11:48:13
URL: http://1och0.blogspot.com
Postat av: Viola Vamp

Åh vilken fin! Gasspis sägs ju vara helt suveränt! Supersnabba och oerhört vackra. Jag var också lite skraj för sådana förr, då mitt ex (som hade en lgh här i Sthlm) hade en sådan. Men det var ju absolut ingen fara när man väl förstått hur den fungerade. :)



SÅ kul att läsa din blogg och om alla dina upplevelser hittills. Ska dessutom bli superskoj att ses snart!



Stor kram!

2011-04-09 @ 00:19:24
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback