Försvara sin hund!



Ja då har man bott här nu i 3 v snart. Tiden bara rusar iväg. Det jag mest är chockad över (vilket jag dock visste om redan innan jag flyttad hit) är alla lösa hundar.

Om man har blivit attackerad av en hund 1 gång i livet (jag har blivit det 2 ggr varav 1 gång med min f.d. hund som blev rejält biten i nacken av en lös hund som skulle vara SÅÅÅÅÅ SNÄLL!! Ja men tjena!) så är man lite nojjig OCH rädd för alla dessa lösa hundar runt om där vi promenerar i vår vardag, jag och Miafia.

Så kom min mor med den brilianta idén häromdagen att jag skulle köpa sådan där citronspray som är installerat i såndana där skällhalsband, jag sökte på google och fick fram den här bra sidan  BODYGUARD och hurra....de säljer Dog Defense spray. Allt är 100% godkänt av polisen och intyg finns. Ja så bra.. då är den beställd nu kan jag tala om. Denna kommer kännas ur bra att ha i fickan vid ev en attack mot min goa Miafia som jag försvarar med min livhanke om så behövs. Dock ingen citronspray men jag tycker denna verkar bättre.

Jag verkligen & fullkomligt avskyr dessa lösa hundar överallt här i Sthlm. Va fan är grejjen liksom??
Tror dom att dom är balla för de har sina hundar lösa? Hur fan kan man vara så nonchalant mot andra medmänniskor/hundar? Jag har varit i samtal med många hundägare de här senaste veckorna, de som haft sina hundar kopplade och där våra hundar har hälsat osv. Dessa hundägare är oxå grymt trött på alla lösa hundar med dess ägare. Dessa hundägare har berättat massor av olika historier för mig som har hänt de senaste åren med lösa hundar runt om här och i Sthlm.

Detta får inte mig direkt att känna mig tryggare & jag blir så jävla irriterad över denna okunskap hos dessa människor som bara släpper sina hundar & tycker det verkligen är okey. Det är INTE OKEY!!!

Vill man ha sin hund lös så finns det speciella hundrastgårdar runt om här i Sthlm plus ett stort ställe ute på Drottningholm där man kan släppa sina hundar. ÅK DIT FÖR FAN!!!

Ja detta nya liv i Sthlm som hundägare är intressant och lite skrämmande faktiskt men det är bara att vara på sin vakt och ha ögon och öron som paraboler för att skydda sin hund. Jag tvekar INTE!

////

Love
M


Kommentarer
Postat av: Irma

Jag måste säga att jag verkligen gillar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2012-03-18 @ 20:26:12
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback