Smaskens!

Åh herregud så gott det vara att få äta & tugga på riktigt idag!

GUD va GÖTT!!!!

Enormt GÖTT! 

Kan inte sluta säga GÖTT för idag fredag är jag lycklig!
:)


Idag påbörjade jag alltså min puré föda för den som inte förstått det. :=)

Till frulle blev det:
0.5% Vaniljyoghurt 1dl och 0.5 dl mosad banan


SMASKENS!!


Mellis: Nutrilett/Jordgubb


Lunch:
0.5 dl potatismos, 1 dl tonfisk + 1 dl broccoli
som serverades på en liten assiet. Inte är man stor i maten numera inte. :)



detta var vad jag orkade få i mig:



Mellis igen :):
Hårt bröd (nyckelhålsmärkt) med 1 msk bredbar leverpastej med små gurkbitar i + 1 dl mjöl
OHHHH LORDI va gott detta var!!!!


Det var underbart att få tugga i sig den här hårdamackan!


Mellis igen:
Proviva shot


Middag:


så blev det samma som till lunch då jag hade rester kvar av tonfisken men jag spetsade till det  med lite sweet chili sås.


Mellis blir samma som tidgare idag bara för det var så jävla gött!

Enformig dag kanske en del tycker men det är så det blir ibland och mig har det inte bekommit alls för jag är så lycklig att få börja med detta nu fast det varit en stor oro inför denna dag.

Har dock mått lite illa under dagen och maten har stått mig uppe i halsen.
Men det blir så i början kan jag tro för så här var det ju med den flytande födan i början oxå att det tar ett tag att vänja sig vid det hela liksom och lika så med det här med purén.

Som ni ser på bilderna så är det ju bara potatismoset som är av puré och typ vanilj yoghurten oxå men det är så här att när man tuggar maten så mkt som man ska göra så blir det puré mat i munnen redan så jag sparar på köksmixern faktiskt och kör mixern i min egen mun istället så att säga.
:)
Har heller inte fått i mig allt det jag borde på en dag men känner att jag tänker inte stressa i detta och ta det coolt.

Det har ju ändå gått bra idag så jag kör på det, rätt el fel?!
Tja inte vet jag!?
:)


Ha en trevlig helg, it´s


LÖÖÖÖVE
M


Kommentarer
Postat av: Johanna

Den dagen du har idag är ibland de bästa. . =) underbart att få tugga igen..=)



Ska försöka vila. . har iallafall fått i mig lite mat. . å dricker typ hela tiden. . så jag får nog i mig tillräckligt... =) fast det är jobbigt. . ska nog snart ta å krama kudden ..



Jag äter, b12, järn, kalcium och D vitamin i samma (2ggr om dagen) och multivitamin kvinna. . tycker det är massor men det går väl rätt bra..



Ska du inte äta fler tabletter???

Hoppas du får en toppen kväll och helg..=)

Kramar

2010-10-15 @ 21:11:56
URL: http://junitjejen86.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hej hej Malin tack för inlägget i min blogg. Gå gärna tillbaka dit för jag har några frågor ni läsare får svara på.

Jag kollade in din mat, frågar mig är det inte för mycket mat?? Hade för mig om att man inte skulle äta så där mycket i första taget....kanske jag har fel, men du skrev ju också att du mådde lite dåligt.

Själv pinar jag på med soppa, dryck o annat i flytande form men även en knäckemacka då o då...till maten alltså.

Ha en trevlig helg o njut av tillvaron.

En annan ska ta o stryka lite nu o kolla in TV:n om det är något speciellt denna afton.

Kram

Postat av: Malin

JOHANNA-> Nä ja ska inte äta ngra mera tabletter, inte vad jag vet iallfall. De har inte sagt ngt från sjukhuset heller mera än de här 2 jag äter. Det verkar variera så mkt från landsting till landsting. Ja ska fråga nästa gång när jag ska dit om 6 v för besök hos doktorn.



EWA-> har svart dig på din blogg. Jag följer enbart det jag skall följa se här:

http://malladelicious.blogg.se/2010/october/rad-om-maten-vid-gastric-bypass.html



2010-10-15 @ 22:08:42
URL: http://malladelicious.blogg.se/
Postat av: JD - Gastric Bypass opererad

härligt att tugga, minns det!! :) haha!

jag tycker det låter bra det du äter, det blir ju som sagt puré i munnen. hoppas du inte slänger i dig maten för fort bara.

(fast kan ju säga att jag är lite för snabb jag med)

kram!

2010-10-15 @ 23:46:10
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Lena

Skall du lämna något får det inte vara proteinet! Det är det absolut viktigaste i måltiden och måste ätas först!! Sen fick jag stränga order om att inte äta några som helst broccolistjälkar på flera månader, de är inte bra för lilla magen. Men du kanske skar bort dem? Jag tycker också det ser mycket ut på bilderna, de första veckorna åt jag en liten potatis (ca 40 g) och 2-3 köttbullar t.ex. Men som sagt, om man lämnar skall det inte vara proteinet.

2010-10-16 @ 06:42:04
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Erika - Gastric Bypass Operation 27:e Okt.

Tack vännen min!

Det är så skönt att läsa om dig också så man ser vad man har framför sig :) FÅ TUGGA! ;)



kramar

2010-10-16 @ 08:19:20
URL: http://forvandling.blogg.se/
Postat av: Ewa

Godmorgon Malin, jag har läst länken o ser vad som står jag trodde man skulle äta betydligt mindre, men nu vet jag. Dessutom kan det ju vara olika från person till person. Återstår att se hur det går för mig när den dagen kommer. Jag har börjat ladda av mat som "blivit över" och då gjorde jag i isformarna, nu får vi se hur många isformar jag äter per gång. L

Ha en skön lördag. Jag och sonen ska ut med den sedvanliga rundan i vårt område och det brevid reklamdax....Hmm då går man ner lite till hehe...

Postat av: Imsavimsa

Grattis till att du fått börja äta :). Förstår att du är glad över det. Själv kämpar jag som en gnu med att hinna med att få i mig allt de säger man skall få i sig. Värst är vattnet emellan tycker jag. Alla "måltider" tar ju sån tid så när en är klar är det ju nästan dags för nästa suck.



Men Malin, du måste prioritera proteinerna när du äter! Det poängterade Marie, dietisten, extra mycket. Det är kanske därför du mår illa, för att du inte fått i dig tillräckligt av dem. Bara ett litet råd i all välmening.



Ha det jättebra, Imsavimsa

2010-10-16 @ 10:26:19
URL: http://imsavimsas.blogspot.com
Postat av: scrapmoster

Ser verkligen gott ut och jag håller med dig det är så gott att äntligen få äta och känna smakerna. Sen gör jag som du. Jag mixar maten till pureforma i min mun. Det går alldeles utmärkt. Jag äter B12, kalk och multivitaminer varje dag. Tack o lov e sprutorna slut nu.

Kramen

i

2010-10-16 @ 16:55:38
URL: http://www.scrapmoster.blogspot.com
Postat av: Annika

Det viktigaste är att du mår bra och du får ju i dig proteiner så jag tycker det ser ut som en bra dag. ta det i din takt och som sagt..det viktigaste är att du mår bra! Det är så kul att läsa om dig :) Förresten så firar jag 1 år idag :) kram

2010-10-16 @ 20:56:16
URL: http://motettlivihogklackat.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Ah, kan tänka mig att det var delikat värre! Mmmm för tonfisk!

2010-10-17 @ 19:00:58
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Annelie

Mmmmmmmmm visst är det härligt när man får börja tugga :-)

Som jag njöt då hahaha

Jag pureade heller inte min mat för som du sa så tuggar man ju den till pure.

Tycker din mat ser jättebra ut.

Jag hade oxo lite noja över att jag inte fick i mej allt jag skulle men det kommer så småningom så ta det med ro du.

Kram

Annelie

2010-10-17 @ 19:18:19
URL: http://hummlis.blogspot.com/
Postat av: JD - Gastric Bypass opererad

jag kunde inte kommentera ditt nyaste inlägg om vatten, så jag kommenterar här istället.

du verkar ha det lite körigt.



men prova drick till maten? jag dricker jämt.

men till mellis får du väl dricka? det är väl bara lunch och middag? fast jag dricker hela tiden, mycket och ofta. jag tror jag börjar komma ikapp i vattnet, men det har varit svårt.. är inte inne rätt än, men det kommer.. även för dig :)

2010-10-18 @ 08:45:39
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: M

Hej Malin, jag såg att du hade varit inne och kommenterat i min blogg (http://1och0.blogspot.com/2010/10/tips-pa-smoothies.html) för ett tag sen.. nu har jag Äntligen svarat! :)

2010-10-18 @ 12:06:52
URL: http://1och0.blogspot.com
Postat av: Kikki ;M

Hej vännen!

Tänkte bara säga att jag käkar 1 Järntabl

2kalktabl

1 b12

1 ´multivitmin VARJE dag. Läkaren ordinerade dessa tabletter LIVET UT men när mensen slutat kan man sluta käka järntabletten.

jag käkar 1 kalk 1 multivitamin 1 b12 varje morgon

1 järn nån gång under dagens lopp & sista kalktabl. tar jag till kvällen, varför jag tar tabl så utspritt var för att läk sa att men ej skulle ta järntabl ihop med de andra o en kalk morgon o en kalk kväll.

lite pyssel men jag har som läkaren tipsat om köpt mej en pensionärs dossett:))

Käkar fortfarande samma protienpulver som du för blev ordinerad att käka detta pulver för att jag tappade så mycket hår men nu har det slutat av så nu ska jag snart sluta käka pulvret men jag tror det är kanon bra att få i sej detta pulver!!

bla bla bla gud va jag bladdrar ;) men men

puss

2010-10-19 @ 11:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback